Pobierz aplikację
apple app store google play store
  • Home
  • REGULAMIN POZNAŃSKIEJ KARTY TURYSTYCZNEJ

REGULAMIN POZNAŃSKIEJ KARTY TURYSTYCZNEJ

I. DEFINICJE
  1. Projekt Poznańska Karta Turystyczna – oferta specjalna dla osób odwiedzających Poznań i aglomerację poznańską, mająca na celu promocję turystyczną.
  2. Organizator – Stowarzyszenie Poznańska Lokalna Organizacja Turystyczna z siedzibą w Poznaniu (61-841) przy Placu Kolegiackim 17, wpisana do Rejestru Stowarzyszeń, Innych Organizacji Społecznych i Zawodowych, Fundacji oraz Samodzielnych Publicznych Zakładów Opieki Zdrowotnej prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000165637, NIP: 7781412473, REGON: 634522667.
  3. Partner – podmiot będący uczestnikiem Projektu Poznańska Karta Turystyczna, który na podstawie umów zawartych z Organizatorem oferuje swoje produkty lub usługi Użytkownikom Karty na specjalnych warunkach, określonych w Przewodniku.
  4. Obiekt – obiekt Partnera, w którym jest honorowana Poznańska Karta Turystyczna.
  5. Przewodnik – informacja o ofertach i rabatach udzielanych przez Partnerów; Przewodnik zawiera dane teleadresowe, zdjęcie obejmujące produkt, usługę lub siedzibę Partnera oraz opis i jest dostępny na stronie www.karta.visitpoznan.pl
  6. Użytkownik Karty – nabywca Poznańskiej Karty Turystycznej, który dokonał Aktywacji Karty.
  7. Karta Turystyczna– plastikowa karta stanowiąca nośnik danych elektronicznych Pakietów, posiadająca indywidualny numer i chip elektroniczny, posiadająca dane Użytkownika Karty (personalizowana). Nośnik może być wykorzystany wielokrotnie, do umieszczenia na nim nieograniczonej ilości Pakietów wykupionych przez jego właściciela.
  8. Pakiety – specjalne oferty Partnerów kierowane do Użytkowników Karty i obowiązujące przez okres Opcji czasowej od momentu Aktywacji Pakietu. Pakiety umieszczane są na Karcie Turysty w postaci danych elektronicznych.
  9. Aktywacja Pakietu – Aktywacja Pakietu dokonywana jest w momencie jego sprzedaży przez Użytkownika Karty i następuje poprzez wskazanie daty aktywacji przez Użytkownika Karty. Aktywacja pakietu może nastąpić wyłącznie w okresie jego obowiązywania, wskazanym każdorazowo przy opisie danego Pakietu. Od momentu Aktywacji Pakietu rozpoczyna bieg Opcja czasowa.
  10. Opcja czasowa – 24, 48 lub 72 godzin - w zależności od rodzaju wykupionego Pakietu.
  11. Pakiet– bilet elektroniczny, stanowiący doładowanie dodatkowej oferty Karty Turystycznej, honorowanej w Obiektach opisanych w Przewodniku , uprawniająca do rabatów, ulg lub świadczeń opisanych w Przewodniku.
  12. Czytnik – sprzęt kontrolerski umożliwiający sprawdzenie, czy na danej Karcie Turysty znajduje się aktywowany Pakiet, uprawniający do wejścia do Obiektu, uzyskania rabatu, skorzystania z innego świadczenia.
  13. Autoryzowany punkt sprzedaży – Punkt Informacji Turystycznej zarządzany przez Organizatora. Lista Autoryzowanych punktów sprzedaży znajduje się na stronie internetowej www.karta.visitpoznan.pl
  14. Partnerski punkt sprzedaży – inny punkt sprzedaży Karty Turystycznej oraz Pakietów. Partnerskie punkty sprzedaży wymienione są na stronie www.karta.visitpoznan.pl
  15. ZTM – Zarząd Transportu Miejskiego w Poznaniu.
II. INFORMACJE OGÓLNE
  1. Karta Turystyczna stanowi ofertę rabatów, ulg lub świadczeń udzielanych przez Partnerów w ramach poszczególnych Pakietów opisanych szczegółowo w Przewodniku i obowiązujących przez czas wskazany w Przewodniku.
  2. Oferta zniżek w ramach poszczególnych Pakietów jest dostępna od momentu wprowadzenia Pakietu na Kartę Turystyczną. Pakiet jest to bilet elektroniczny, stanowiący doładowanie Karty Turystycznej:
    • jest honorowany w Obiektach lub przez Partnerów opisanych w Przewodniku na zasadach opisanych w Przewodniku. Informacje na temat świadczeń oferowanych w ramach danego Pakietu znajdują się w Przewodniku;
    • skorzystanie z rabatu, ulgi lub innego świadczenia w ramach Pakietu może zostać zrealizowane wyłącznie po zweryfikowaniu ważności Karty Turystycznej i Pakietu w Czytniku, dostępnym w danym Obiekcie. Użytkownik Karty zobowiązany jest udostępnić Partnerowi Kartę Turystyczną w celu wykonania weryfikacji. W razie wątpliwości co do tożsamości Użytkownika Karty Użytkownik Karty zobowiązany jest do jej potwierdzenia za pomocą odpowiednich dokumentów. W przypadku braku udostępnienia Karty Turystycznej lub w przypadku stwierdzenia braku jej ważności lub braku ważnego Pakietu oraz w przypadku braku potwierdzenia tożsamości lub gdy posiadacz Karty Turystycznej nie jest jej właścicielem, Partner może odmówić udzielenia rabatu, ulgi lub innego świadczenia.
    • Partner może odmówić udzielenia rabatu, ulgi lub innego świadczenia w sytuacji kiedy czynniki niezależne od niego lub sytuacje losowe uniemożliwiają mu takie działanie na rzecz Użytkownika Karty.
  3. Bilet ZTM jest to bilet elektroniczny, stanowiący doładowanie Karty Turystycznej:
    • obowiązuje w czasie biegu Opcji czasowej;
    • uprawnia do przejazdu autobusami i tramwajami organizowanymi przez ZTM w strefie A, B, C i D (bez ograniczeń odcinkowych i strefowych), obszar strefy dostępny jest na stronie internetowej https://www.ztm.poznan.pl/wszystko-o-biletach/strefy-biletowe/;
    • uprawnia do nieograniczonej liczby przesiadek na wszystkich liniach organizowanych przez ZTM w strefie A, B, C i D;
  4. Organizator może w każdym czasie zmieniać ofertę w ramach poszczególnych Pakietów poprzez rozszerzenie ich o dodatkowe Obiekty, uprawnienia do uzyskania rabatów lub innego rodzaju ulgi bądź usługi. Zmiana oferty, o której mowa w poprzednim zdaniu ma zastosowanie od momentu wprowadzenia odpowiedniej zmiany na stronie internetowej karta.visitpoznan.pl
  5. Organizator może w każdym czasie zmieniać ofertę w ramach poszczególnych Pakietów poprzez usunięcie z oferty określonych Obiektów, uprawnień do uzyskania rabatu lub innego rodzaju ulg bądź usług. Zmiana oferty w ramach poszczególnych Pakietów polegająca na usunięciu z oferty określonych Obiektów, uprawnień do uzyskania rabatu lub innego rodzaju ulg bądź usług nie ma zastosowania do wykupionych oraz Aktywowanych Pakietów. Organizator poinformuje o zmianie za pośrednictwem strony internetowej karta.visitpoznan.pl
  6. Po aktywacji Pakietu nie jest możliwa zmiana daty ważności Opcji Czasowej.
  7. Istnieje możliwość wielokrotnego doładowywania Karty Turystycznej Pakietami.
  8. Pełna lista Partnerów jest dostępna na stronie internetowej Organizatora.
  9. Karta Turystyczna nie jest kartą płatniczą.
  10. Karta Turystyczna jest kartą imienną. Dla jej ważności wymagany jest podpis jej właściciela.
  11. Aktualna wersja Regulaminu dostępna jest na stronie internetowej Organizatora: www.visitpoznan.pl/karta.
III.CENY
  1. Ceny sprzedaży Karty Turystycznej oraz poszczególnych Pakietów są ustalane przez Organizatora.
  2. Osoby uprawnione do ulgi mogą nabyć poszczególne Pakiety z zastosowaniem odpowiedniej ulgi.
  3. W przypadku Pakietów uprawnienia do ulg przysługują:
    • kombatantom - na podstawie legitymacji kombatanckiej;
    • inwalidom słuchu (głuchoniemi) - na podstawie legitymacji Polskiego Związku Głuchych;
    • emerytom i rencistom oraz wdowy/wdowcy po emerytach i rencistach korzystający ze świadczeń emerytalnych i rentowych po zmarłym współmałżonku - na podstawie legitymacji emeryta lub rencisty (legitymacja ZUS lub innego zakładu ubezpieczeń społecznych na terenie RP) wraz z dokumentem tożsamości;
    • uczniom szkół podstawowych, gimnazjów, ponadpodstawowych, policealnych i ponadgimnazjalnych do dnia 31 grudnia ukończenia 24 roku życia - na podstawie legitymacji szkolnej;
    • studentom szkół wyższych - na podstawie legitymacji studenckiej;
    • studentom zagranicznym wyższych uczelni do ukończenia 26 roku życia – na podstawie wydanej poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej Europejskiej Karty Młodzieżowej EURO<26 „Student” lub karty ISIC;
    • doktorantom - na podstawie legitymacji doktoranckiej lub legitymacji uczestnika studiów doktoranckich.
  4. W przypadku Biletu ZTM uprawnienia do ulg w komunikacji publicznej reguluje Uchwała nr Uchwała Nr XCVI/1846/VIII/2024 Rady Miasta Poznania z dnia 16-01-2024. Informacje są dostępne na stronie internetowej: www.ztm.poznan.pl/wszystko-o-biletach/ulgi-i-zwolnienia/
  5. Uprawnienia do ulgi mają osoby posiadające przy sobie ważny dokument potwierdzający to uprawnienie. Osoba posługująca się Kartą Turystyczną z ulgowym Pakietem powinna okazać ważny dokument potwierdzający uprawnienie do ulgi na żądanie Partnera lub uprawnionego kontrolera w środkach komunikacji publicznej oraz w Obiektach.

IV. SIEĆ SPRZEDAŻY
  1. Karta Turystyczna oraz Pakiety są sprzedawane w Autoryzowanych punktach sprzedaży oraz Partnerskich punktach sprzedaży, wymienionych na stronie internetowej karta.visitpoznan.pl a także online – poprzez stronę internetową karta.visitpoznan.pl
  2. Użytkownik Karty może dokonać zwrotu Pakietu bez podania przyczyny w ciągu 4 godzin od momentu jego zakupu. W takim przypadku Organizator niezwłocznie zwróci Użytkownikowi Karty zapłaconą przez niego kwotę. Wolę zwrotu Pakietu należy zgłosić Organizatorowi w Autoryzowanym punkcie sprzedaży, z tym że zwrotu Pakietu zakupionego w Partnerskim punkcie sprzedaży można dokonać wyłącznie w tym samym Partnerskim punkcie sprzedaży. Zwrot Pakietu, o którym mowa w ust. 2, nie może nastąpić po skorzystaniu z Pakietu.
V. REKLAMACJE
  1. W przypadku wadliwego działania Karty Turystycznej lub Pakietu Użytkownik powinien niezwłocznie skontaktować się z Autoryzowanym punktem sprzedaży lub Partnerskim punktem sprzedaży, w którym je zakupił.
  2. W wypadku wadliwego działania Karty Turystycznej lub Pakietu zakupionego w sklepie internetowym karta.visitpoznan.pl należy niezwłocznie skontaktować się z następującym punktem sprzedaży:
Informacja Turystyczna PLOT – Stary Rynek
Stary Rynek 59/60
el.: 61 852 61 56
e-mail: it@plot.poznan.pl
CZYNNE:7 dni w tygodniu;
  1. Przy zgłaszaniu reklamacji Użytkownik Karty zobowiązany jest do: złożenia reklamacji w formie pisemnej (na dostępnym w punkcie sprzedaży formularzu reklamacyjnym);podania niezbędnych danych:
    • numeru Karty Turystycznej, daty i godziny ważności Karty, Pakietu oraz swoich danych umożliwiających kontakt z Użytkownikiem Karty;
    • dokładnego opisania wadliwego działania Karty Turystycznej lub Pakietu, którego dotyczy reklamacja;
    • okazania Karty Turystycznej;
    • okazania dokumentu zakupu;
    • wskazania formy przekazania informacji o sposobie załatwienia reklamacji.
  2. Reklamacja może zostać złożona w języku polskim, angielskim lub niemieckim.
  3. Rozpatrzenie reklamacji nastąpi w terminie do 3 dni od dnia jej złożenia, chyba że z uwagi na szczególne okoliczności okaże się to niemożliwe. W takim przypadku termin rozpatrzenia reklamacji wyniesie do 7 dni roboczych. O sposobie załatwienia reklamacji Użytkownik Karty zostanie powiadomiony w jednej z form (według wyboru reklamującego) pisemnej przekazanej listem poleconym lub za pośrednictwem poczty elektronicznej.
  4. Reklamacje z przyczyn niezależnych od Operatora lub Partnerów nie będą uwzględniane;

VI. ZGUBIENIE KARTY
  1. Użytkownik Karty powinien niezwłocznie zgłosić jej zgubienie Organizatorowi w Autoryzowanym punkcie sprzedaży.
  2. W przypadku zgłoszenia Organizatorowi zgubienia Karty Turystycznej, Organizator powinien ją niezwłocznie zablokować. Po zablokowaniu Karta Turystyczna nie będzie mogła zostać ponownie wykorzystana.
  3. W przypadku zgłoszenia zgubienia Karty Turystycznej przez Użytkownika Karty Organizator może w Autoryzowanym punkcie sprzedaży, po pobraniu opłaty manipulacyjnej w wysokości 5 PLN, przypisać Użytkownikowi Karty nowy numer Karty Turystycznej. W celu przypisania nowego numeru Karty Turystycznej Użytkownik Karty powinien przedstawić Organizatorowi paragon zakupu Karty Turystycznej lub Pakietu oraz jego dane wskazane w formularzu wypełnianym podczas zakupu;

VII. WEJSCIE W ŻYCIE REGULAMINU
Regulamin wchodzi w życie z dniem 31.10.2024.

VIII. ZMIANY REGULAMINU
Regulamin może ulec zmianie. Zmiana zostanie podana do wiadomości publicznej w drodze zamieszczenia na stronie internetowej karta.visitpoznan.pl; z zaznaczeniem daty wejścia w życie zmiany. Zmiana Regulaminu nie będzie miała zastosowania do Kart oraz Pakietów nabytych przez Użytkownika Karty przed dniem wejścia w życie zmiany Regulaminu.