REGULAMIN POZNAŃSKIEJ KARTY TURYSTYCZNEJ
I. DEFINICJE- Projekt Poznańska Karta Turystyczna – oferta specjalna dla osób odwiedzających Poznań i aglomerację poznańską, mająca na celu promocję turystyczną.
- Organizator – Stowarzyszenie Poznańska Lokalna Organizacja Turystyczna z siedzibą w Poznaniu (61-841) przy Placu Kolegiackim 17, wpisana do Rejestru Stowarzyszeń, Innych Organizacji Społecznych i Zawodowych, Fundacji oraz Samodzielnych Publicznych Zakładów Opieki Zdrowotnej prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000165637, NIP: 7781412473, REGON: 634522667.
- Partner – podmiot będący uczestnikiem Projektu Poznańska Karta Turystyczna, który na podstawie umów zawartych z Organizatorem oferuje swoje produkty lub usługi Użytkownikom Karty na specjalnych warunkach, określonych w Przewodniku.
- Obiekt – obiekt Partnera, w którym jest honorowana Poznańska Karta Turystyczna.
- Przewodnik – informacja o ofertach i rabatach udzielanych przez Partnerów; Przewodnik zawiera dane teleadresowe, zdjęcie obejmujące produkt, usługę lub siedzibę Partnera oraz opis i jest dostępny na stronie www.karta.visitpoznan.pl
- Użytkownik Karty – nabywca Poznańskiej Karty Turystycznej, który dokonał Aktywacji Karty.
- Karta Turystyczna– plastikowa karta stanowiąca nośnik danych elektronicznych Pakietów, posiadająca indywidualny numer i chip elektroniczny, posiadająca dane Użytkownika Karty (personalizowana). Nośnik może być wykorzystany wielokrotnie, do umieszczenia na nim nieograniczonej ilości Pakietów wykupionych przez jego właściciela.
- Pakiety – specjalne oferty Partnerów kierowane do Użytkowników Karty i obowiązujące przez okres Opcji czasowej od momentu Aktywacji Pakietu. Pakiety umieszczane są na Karcie Turysty w postaci danych elektronicznych.
- Aktywacja Pakietu – Aktywacja Pakietu dokonywana jest w momencie jego sprzedaży przez Użytkownika Karty i następuje poprzez wskazanie daty aktywacji przez Użytkownika Karty. Aktywacja pakietu może nastąpić wyłącznie w okresie jego obowiązywania, wskazanym każdorazowo przy opisie danego Pakietu. Od momentu Aktywacji Pakietu rozpoczyna bieg Opcja czasowa.
- Opcja czasowa – 24, 48 lub 72 godzin - w zależności od rodzaju wykupionego Pakietu.
- Pakiet– bilet elektroniczny, stanowiący doładowanie dodatkowej oferty Karty Turystycznej, honorowanej w Obiektach opisanych w Przewodniku , uprawniająca do rabatów, ulg lub świadczeń opisanych w Przewodniku.
- Czytnik – sprzęt kontrolerski umożliwiający sprawdzenie, czy na danej Karcie Turysty znajduje się aktywowany Pakiet, uprawniający do wejścia do Obiektu, uzyskania rabatu, skorzystania z innego świadczenia.
- Autoryzowany punkt sprzedaży – Punkt Informacji Turystycznej zarządzany przez Organizatora. Lista Autoryzowanych punktów sprzedaży znajduje się na stronie internetowej www.karta.visitpoznan.pl
- Partnerski punkt sprzedaży – inny punkt sprzedaży Karty Turystycznej oraz Pakietów. Partnerskie punkty sprzedaży wymienione są na stronie www.karta.visitpoznan.pl
- ZTM – Zarząd Transportu Miejskiego w Poznaniu.
- Karta Turystyczna stanowi ofertę rabatów, ulg lub świadczeń udzielanych przez Partnerów w ramach poszczególnych Pakietów opisanych szczegółowo w Przewodniku i obowiązujących przez czas wskazany w Przewodniku.
- Oferta zniżek w ramach poszczególnych Pakietów jest dostępna od momentu wprowadzenia Pakietu na Kartę Turystyczną. Pakiet jest to bilet elektroniczny, stanowiący doładowanie Karty Turystycznej:
- jest honorowany w Obiektach lub przez Partnerów opisanych w Przewodniku na zasadach opisanych w Przewodniku. Informacje na temat świadczeń oferowanych w ramach danego Pakietu znajdują się w Przewodniku;
- skorzystanie z rabatu, ulgi lub innego świadczenia w ramach Pakietu może zostać zrealizowane wyłącznie po zweryfikowaniu ważności Karty Turystycznej i Pakietu w Czytniku, dostępnym w danym Obiekcie. Użytkownik Karty zobowiązany jest udostępnić Partnerowi Kartę Turystyczną w celu wykonania weryfikacji. W razie wątpliwości co do tożsamości Użytkownika Karty Użytkownik Karty zobowiązany jest do jej potwierdzenia za pomocą odpowiednich dokumentów. W przypadku braku udostępnienia Karty Turystycznej lub w przypadku stwierdzenia braku jej ważności lub braku ważnego Pakietu oraz w przypadku braku potwierdzenia tożsamości lub gdy posiadacz Karty Turystycznej nie jest jej właścicielem, Partner może odmówić udzielenia rabatu, ulgi lub innego świadczenia.
- Partner może odmówić udzielenia rabatu, ulgi lub innego świadczenia w sytuacji kiedy czynniki niezależne od niego lub sytuacje losowe uniemożliwiają mu takie działanie na rzecz Użytkownika Karty.
- Bilet ZTM jest to bilet elektroniczny, stanowiący doładowanie Karty Turystycznej:
- obowiązuje w czasie biegu Opcji czasowej;
- uprawnia do przejazdu autobusami i tramwajami organizowanymi przez ZTM w strefie A, B, C i D (bez ograniczeń odcinkowych i strefowych), obszar strefy dostępny jest na stronie internetowej https://www.ztm.poznan.pl/wszystko-o-biletach/strefy-biletowe/;
- uprawnia do nieograniczonej liczby przesiadek na wszystkich liniach organizowanych przez ZTM w strefie A, B, C i D;
- Organizator może w każdym czasie zmieniać ofertę w ramach poszczególnych Pakietów poprzez rozszerzenie ich o dodatkowe Obiekty, uprawnienia do uzyskania rabatów lub innego rodzaju ulgi bądź usługi. Zmiana oferty, o której mowa w poprzednim zdaniu ma zastosowanie od momentu wprowadzenia odpowiedniej zmiany na stronie internetowej karta.visitpoznan.pl
- Organizator może w każdym czasie zmieniać ofertę w ramach poszczególnych Pakietów poprzez usunięcie z oferty określonych Obiektów, uprawnień do uzyskania rabatu lub innego rodzaju ulg bądź usług. Zmiana oferty w ramach poszczególnych Pakietów polegająca na usunięciu z oferty określonych Obiektów, uprawnień do uzyskania rabatu lub innego rodzaju ulg bądź usług nie ma zastosowania do wykupionych oraz Aktywowanych Pakietów. Organizator poinformuje o zmianie za pośrednictwem strony internetowej karta.visitpoznan.pl
- Po aktywacji Pakietu nie jest możliwa zmiana daty ważności Opcji Czasowej.
- Istnieje możliwość wielokrotnego doładowywania Karty Turystycznej Pakietami.
- Pełna lista Partnerów jest dostępna na stronie internetowej Organizatora.
- Karta Turystyczna nie jest kartą płatniczą.
- Karta Turystyczna jest kartą imienną. Dla jej ważności wymagany jest podpis jej właściciela.
- Aktualna wersja Regulaminu dostępna jest na stronie internetowej Organizatora: www.visitpoznan.pl/karta.
- Ceny sprzedaży Karty Turystycznej oraz poszczególnych Pakietów są ustalane przez Organizatora.
- Osoby uprawnione do ulgi mogą nabyć poszczególne Pakiety z zastosowaniem odpowiedniej ulgi.
- W przypadku Pakietów uprawnienia do ulg przysługują:
- kombatantom - na podstawie legitymacji kombatanckiej;
- inwalidom słuchu (głuchoniemi) - na podstawie legitymacji Polskiego Związku Głuchych;
- emerytom i rencistom oraz wdowy/wdowcy po emerytach i rencistach korzystający ze świadczeń emerytalnych i rentowych po zmarłym współmałżonku - na podstawie legitymacji emeryta lub rencisty (legitymacja ZUS lub innego zakładu ubezpieczeń społecznych na terenie RP) wraz z dokumentem tożsamości;
- uczniom szkół podstawowych, gimnazjów, ponadpodstawowych, policealnych i ponadgimnazjalnych do dnia 31 grudnia ukończenia 24 roku życia - na podstawie legitymacji szkolnej;
- studentom szkół wyższych - na podstawie legitymacji studenckiej;
- studentom zagranicznym wyższych uczelni do ukończenia 26 roku życia – na podstawie wydanej poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej Europejskiej Karty Młodzieżowej EURO<26 „Student” lub karty ISIC;
- doktorantom - na podstawie legitymacji doktoranckiej lub legitymacji uczestnika studiów doktoranckich.
- W przypadku Biletu ZTM uprawnienia do ulg w komunikacji publicznej reguluje Uchwała nr Uchwała Nr XCVI/1846/VIII/2024 Rady Miasta Poznania z dnia 16-01-2024. Informacje są dostępne na stronie internetowej: www.ztm.poznan.pl/wszystko-o-biletach/ulgi-i-zwolnienia/
- Uprawnienia do ulgi mają osoby posiadające przy sobie ważny dokument potwierdzający to uprawnienie. Osoba posługująca się Kartą Turystyczną z ulgowym Pakietem powinna okazać ważny dokument potwierdzający uprawnienie do ulgi na żądanie Partnera lub uprawnionego kontrolera w środkach komunikacji publicznej oraz w Obiektach.
IV. SIEĆ SPRZEDAŻY
- Karta Turystyczna oraz Pakiety są sprzedawane w Autoryzowanych punktach sprzedaży oraz Partnerskich punktach sprzedaży, wymienionych na stronie internetowej karta.visitpoznan.pl a także online – poprzez stronę internetową karta.visitpoznan.pl
- Użytkownik Karty może dokonać zwrotu Pakietu bez podania przyczyny w ciągu 4 godzin od momentu jego zakupu. W takim przypadku Organizator niezwłocznie zwróci Użytkownikowi Karty zapłaconą przez niego kwotę. Wolę zwrotu Pakietu należy zgłosić Organizatorowi w Autoryzowanym punkcie sprzedaży, z tym że zwrotu Pakietu zakupionego w Partnerskim punkcie sprzedaży można dokonać wyłącznie w tym samym Partnerskim punkcie sprzedaży. Zwrot Pakietu, o którym mowa w ust. 2, nie może nastąpić po skorzystaniu z Pakietu.
- W przypadku wadliwego działania Karty Turystycznej lub Pakietu Użytkownik powinien niezwłocznie skontaktować się z Autoryzowanym punktem sprzedaży lub Partnerskim punktem sprzedaży, w którym je zakupił.
- W wypadku wadliwego działania Karty Turystycznej lub Pakietu zakupionego w sklepie internetowym karta.visitpoznan.pl należy niezwłocznie skontaktować się z następującym punktem sprzedaży:
Stary Rynek 59/60
el.: 61 852 61 56
e-mail: it@plot.poznan.pl
- Przy zgłaszaniu reklamacji Użytkownik Karty zobowiązany jest do: złożenia reklamacji w formie pisemnej (na dostępnym w punkcie sprzedaży formularzu reklamacyjnym);podania niezbędnych danych:
- numeru Karty Turystycznej, daty i godziny ważności Karty, Pakietu oraz swoich danych umożliwiających kontakt z Użytkownikiem Karty;
- dokładnego opisania wadliwego działania Karty Turystycznej lub Pakietu, którego dotyczy reklamacja;
- okazania Karty Turystycznej;
- okazania dokumentu zakupu;
- wskazania formy przekazania informacji o sposobie załatwienia reklamacji.
- Reklamacja może zostać złożona w języku polskim, angielskim lub niemieckim.
- Rozpatrzenie reklamacji nastąpi w terminie do 3 dni od dnia jej złożenia, chyba że z uwagi na szczególne okoliczności okaże się to niemożliwe. W takim przypadku termin rozpatrzenia reklamacji wyniesie do 7 dni roboczych. O sposobie załatwienia reklamacji Użytkownik Karty zostanie powiadomiony w jednej z form (według wyboru reklamującego) pisemnej przekazanej listem poleconym lub za pośrednictwem poczty elektronicznej.
- Reklamacje z przyczyn niezależnych od Operatora lub Partnerów nie będą uwzględniane;
VI. ZGUBIENIE KARTY
- Użytkownik Karty powinien niezwłocznie zgłosić jej zgubienie Organizatorowi w Autoryzowanym punkcie sprzedaży.
- W przypadku zgłoszenia Organizatorowi zgubienia Karty Turystycznej, Organizator powinien ją niezwłocznie zablokować. Po zablokowaniu Karta Turystyczna nie będzie mogła zostać ponownie wykorzystana.
- W przypadku zgłoszenia zgubienia Karty Turystycznej przez Użytkownika Karty Organizator może w Autoryzowanym punkcie sprzedaży, po pobraniu opłaty manipulacyjnej w wysokości 5 PLN, przypisać Użytkownikowi Karty nowy numer Karty Turystycznej. W celu przypisania nowego numeru Karty Turystycznej Użytkownik Karty powinien przedstawić Organizatorowi paragon zakupu Karty Turystycznej lub Pakietu oraz jego dane wskazane w formularzu wypełnianym podczas zakupu;
VII. WEJSCIE W ŻYCIE REGULAMINU
Regulamin wchodzi w życie z dniem 31.10.2024.
VIII. ZMIANY REGULAMINU
Regulamin może ulec zmianie. Zmiana zostanie podana do wiadomości publicznej w drodze zamieszczenia na stronie internetowej karta.visitpoznan.pl; z zaznaczeniem daty wejścia w życie zmiany. Zmiana Regulaminu nie będzie miała zastosowania do Kart oraz Pakietów nabytych przez Użytkownika Karty przed dniem wejścia w życie zmiany Regulaminu.