Deklaracja dostępności aplikacji mobilnej Karta Turysty
Poznańska Organizacja Turystyczna zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej aplikacji mobilnej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do aplikacji „Karta Turysty” na system operacyjny:
- Data publikacji aplikacji:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji aplikacji:
Informacje o dostępności cyfrowej aplikacji
Aplikacja jest zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub włączeń wymienionych poniżej:
Przygotowanie deklaracji dostępności
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Opisy alternatywne grafik i zdjęć w aplikacji
W aplikacji Karta Turysty do grafik i zdjęć są dodawane opisy alternatywne. Ponadto przyciski i pola formularzy są odpowiednio opisane.
Kontrast aplikacji
Kontrast kolorystyczny elementów przekazujących treści ma stosunek jasności tekstu do tła co najmniej 2.57:1 (żółte tła), ale można znacząco go zwiększyć korzystając z przycisku wysokiego kontrastu. Tła zmieniane są na czarne a kontrast wynosi 8.59:1.
Zrozumiałość i czytelność treści publikowanych w aplikacji
Treści zamieszczane w aplikacji Karta Turysty są zrozumiałe. Sposób ich prezentowania wpływa na lepszą czytelność materiałów i pomaga w odbiorze informacji. Długie teksty są dzielone na akapity, stosuje się wyróżnienia: cytaty i ważne informacje są specjalnie wyróżnione.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością aplikacji lub skargi na brak zapewnienia dostępności, prosimy o kontakt z Joanna Gonia-Kołodziejczyk Rzecznikiem Osób z Niepełnosprawnościami - koordynatorem dostępności Panią Agnieszką Kaczmarczyk pod adresem poczty elektronicznej biuro@plot.poznan.pl lub pod numerem telefonu: +48 87 85 506.
Procedura wnioskowo-skargowa
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- nazwę aplikacji, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem:
- Joanna Gonia-Kołodziejczyk
- Adres: Adres: Plac Kolegiacki 17, 61-841 Poznań
- e-mail: biuro@plot.poznan.pl
- telefon: +48 61 87 85 506
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Dostępność architektoniczna znajduje się w deklaracji dostępności na stronie https://karta.visitpoznan.pl/poznan-aktualnosci-lista.qbpage?articleId=22049
Dostępność architektoniczna punktów obsługi Poznańskiej Lokalnej Organizacji TurystycznejBiuro Poznańskiej Lokalnej Organizacji Turystycznej
adres: Plac Kolegiacki 17, Poznań
kontakt: biuro@plot.poznan.pltelefon: +48 61 87 85 506
Dojazd
Do Biura Poznańskiej Lokalnej Organizacji Turystycznej można dojechać zarówno komunikacją miejską, samochodem, jak i rowerem.
W odległości ok. 300 m od Biura zlokalizowany jest przystanek „Wrocławska” obsługujący linie tramwajowe nr 3, 5, 7, 8, 10.Nie ma możliwości zaparkowania samochodu bezpośrednio przy Biurze ze względu na wyłączony dla ruchu dziedziniec Urzędu Miasta Poznania. Osoba podróżująca samochodem powinna zostawić samochód na jednym z miejsc parkingowych w Strefie Parkowania bądź może skorzystać z parkingu wielopoziomowego przy ul. Za Bramką. Bezpośrednio przy budynku Biura PLOT znajdują się stojaki rowerowe.
Otoczenie i wejście do budynku
Wejście znajduje się od strony dziedzińca Urzędu Miasta Poznania. Wejście na poziom parteru znajduje się bezpośrednio z poziomu dziedzińca. Dziedziniec wyłożony jest drobną kostka, która w wielu miejscach jest nierówna. Bezpośrednio przed wejściem powierzchnia jest wyniesiona do góry. Drzwi otwierane na zewnątrz. Biuro znajduje się na pierwszym piętrze, wejście tylko przy pomocy wąskich schodów.
Toalety
W tym samym budynku znajdują się ogólnodostępne toalety przystosowane do korzystania przez osoby z niepełnosprawnością ruchową lub poruszające się na wózku.
Udogodnienia dla osób z niepełnosprawnością ruchową
Bezpośrednio w biurze brak. Można kontaktować się z sekretariatem Biura pod numerem tel. 61 87 85 506
W toaletach zamontowano specjalne uchwyty i poręcze ułatwiające dostęp i korzystanie. Szerokość drzwi dostosowana do szerokości wózka inwalidzkiego.
Udogodnienia dla osób niesłyszących i niedowidzących
Po wcześniejszym zgłoszeniu, Biuro jest w stanie zorganizować usługi tłumacza migowego . Zaoferowana zostanie także pomoc w poruszaniu się po obiekcie osobom niedowidzącym.
Zwiedzanie z psem przewodnikiem
Dozwolone.
Udogodnienia dla osób starszych
Brak
Gastronomia
W budynku nie jest prowadzona działalność gastronomiczna.
Punkt obsługi Poznańskiej Karty Turystycznej
Informacja Turystyczna PLOT – Stary Rynek
adres: Stary Rynek 59/60, Poznań
kontakt: it@plot.poznan.pl
telefon: 61 852 61 56
Dojazd
Brak możliwości bezpośredniego dojazdu do punktu. Dla osób podróżujących autem osobowym zaleca się skorzystanie z miejsc parkingowych w Strefie Płatnego Parkowania (najbliższe miejsca, w tym dla osób z niepełnosprawnością) znajdują się przy ul. Wielkiej (300 m od punktu) lub z parkingu wielopoziomowego przy ul. Za Bramką).
Dla osób korzystających z komunikacji miejskiej, zaleca się przejazd liniami tramwajowymi nr 3, 5, 13, 16 (przystanek Wrocławska oddalony o 300 m od punktu).
Otoczenie i wejście do punktu
Punkt zlokalizowany jest na parterze zabytkowej kamienicy przy Starym Rynku. Nawierzchnia w otoczeniu punktu składa się z kamiennych płyt i bruku. Wejście do punktu znajduje się bezpośrednio z poziomu chodnika, drzwi otwierane są do wewnątrz. Bezpośrednio za drzwiami wejściowymi znajduje się wolna przestrzeń. Na wprost wejścia (ok. 2 m od drzwi) zlokalizowana jest lada do obsługi turystów, przy ścianach, znajdują się ekspozytory z materiałami promocyjnymi i gabloty z gadżetami i pamiątkami.
Toalety
Brak dostępnej toalety.
Udogodnienia dla osób z niepełnosprawnością ruchową
Dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich część blatu została obniżona.
Udogodnienia dla osób niesłyszących i niedowidzących
W punkcie brak udogodnień dla osób niesłyszących i niedowidzących.
Wejście z psem przewodnikiem
Wejście z psem przewodnikiem jest dozwolone. Dla psów dostępna jest miska z wodą.
Udogodnienia dla osób starszych
W jednym z pomieszczeń znajduje się ogólnodostępna ławka, na której można spocząć i zapoznać się z materiałami promocyjnymi.
Gastronomia
W punkcie nie jest prowadzona działalność gastronomiczna.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
Poznańska Organizacja Turystyczna nie zapewnia dostępu do świadczenia usług tłumacza języka migowego